images/viewimg

Στο πλαίσιο στήριξης των γλωσσικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο

διοργανώθηκε στις 21.1.2015, στο χώρο του σχολείου μας,

από τις Σχολικές Συμβούλους των Φιλολόγων Β΄ Αθήνας,

επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: “Σενάρια διδασκαλίας και

διαδραστική μάθηση”. Στο σεμινάριο εκτός από τις δύο

συμβούλους κ. Φωτεινή Μεταξάκη και Μαρία Κωττούλα

συμμετείχε ως εισηγήτρια και η φιλόλογος του Γυμνασίου μας

Νίκη Ταστάνη με θέμα “Ο Τύπος ως βοηθητικό εργαλείο

στην εκπαιδευτική διαδικασία: διδακτική πρόταση για τη νεοελληνική γλώσσα”.

Πρόκειται για την εφαρμογή σε ένα τμήμα της Γ΄ τάξης

του σχολείου μας μιας διδακτικής πρότασης σχετικής με τη

συστηματική αξιοποίηση του Τύπου στη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας.

Κύριος στόχος της προαναφερθείσας πρότασης, όπως τόνισε η καθηγήτρια,

είναι αφενός η δημιουργία ενεργών και σκεπτόμενων πολιτών και αφετέρου

η ανάπτυξη στους μαθητές και στις μαθήτριες δεξιοτήτων οι οποίες θα

τους/τις επιτρέπουν στο μέλλον να υπερβαίνουν το ρόλο του

συμμορφωμένου αποδέκτη του λόγου και της εικόνας των Μ.Μ.Ε.

και να εξελίσσονται σε κριτικούς αναγνώστες /-τριες και

ακροατές /-τριες, με δεδομένο ότι η συστηματική αξιοποίηση του

Τύπου στην εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να τους/τις εξοπλίσει

κατάλληλα ώστε να αξιολογούν σωστά τα ερεθίσματα που δέχονται

και να αντιμετωπίζουν κριτικά τις ειδήσεις. Να οξύνει τη σκέψη και

να διευρύνει τους πνευματικούς τους ορίζοντες. Να εφοδιάσει τόσο

με γνώσεις όσο και με κατάλληλους μηχανισμούς αποκωδικοποίησης,

οργάνωσης και ερμηνείας των πληροφοριών. Να βοηθήσει στο να

αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα της πολυφωνίας και των διαφορετικών

γνωμών. Εν τέλει, «στοχεύουμε τα σημερινά παιδιά ως αυριανοί ενήλικες

να μπορούν να επηρεάζουν αυτοί τα Μ.Μ.Ε. αντί να επηρεάζονται από αυτά.

Επομένως ο ιδανικότερος τρόπος προστασίας του πολίτη από τη χειραγώγηση

των Μ.Μ.Ε. είναι η αγωγή και η επιμόρφωσή του στον τρόπο με τον

οποίο βλέπει τηλεόραση, ακούει ραδιόφωνο ή διαβάζει εφημερίδα και ενημερώνεται από το διαδίκτυο».

Αφήστε σχόλιο