Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/libraries/joomla/html/parameter.php on line 512
Κανονισμός σχολείου & Συμβόλαια τάξης

2ο Γυμνάσιο Ν.Ιωνίας Αττικής


Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/templates/gk_magazine/lib/framework/helper.layout.php on line 156

Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/includes/application.php on line 536
  • Published in 2013-2014

Ένα πρωτότυπο μάθημα

Ένα πάντρεμα Μουσικής και Φυσικής παρακολούθησαν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου την Τετάρτη 7 Μαΐου 2014. Οι υπεύθυνες καθηγήτριες Καίσαρη Μάρα (ΠΕ16) και Αποστολίδου Ανθή (ΠΕ04.01) παρουσίασαν την ενότητα των Μηχανικών και Ηχητικών Κυμάτων από τη σκοπιά της Μουσικής και της Φυσικής ταυτόχρονα! Σας παρουσιάζουμε το υλικό του μαθήματος! 

Μηχανικά Κύματα - Ήχος       

                                                   

 

Μηχανικά κύματα: Κύμα ονομάζεται η διάδοση μιας διαταραχής στο χώρο και η εξέλιξη της στο χρόνο Μηχανικό κύμα ονομάζεται η διάδοση μιας διαταραχής σε ένα μέσο (π.χ. αέριο, υγρό, σχοινί, ελατήριο κτλ.)

Βασικά χαρακτηριστικά των κυμάτων:

1. Διαδίδονται στα υλικά μέσα

2. Μεταφέρουν μηχανική ενέργεια

Εγκάρσιο κύμα:

Τα σωματίδια του μέσου ταλαντώνονται κάθετα στη διεύθυνση διάδοσης του κύματος, π.χ. χορδές κιθάρας και πιάνου

Διαδίδονται μόνο στα στερεά

 

Διάμηκες κύμα

Τα σωματίδια του μέσου ταλαντώνονται παράλληλα στη διεύθυνση διάδοσης του κύματος, π.χ. ηχητικά κύματα

Διαδίδονται στα στερεά, τα υγρά και τα αέρια

        

Χαρακτηριστικά κύματος:

1. Περίοδος Τ

2. Συχνότητα f

3. Πλάτος Α: Το πλάτος της ταλάντωσης των σωματιδίων του μέσου στο οποίο διαδίδεται το κύμα. Όσο μεγαλύτερο είναι το πλάτος ενός κύματος τόσο μεγαλύτερη ενέργεια μεταφέρει 

4. Μήκος κύματος λ: Η απόσταση που διανύει το κύμα σε χρόνο μιας περιόδου

Θεμελιώδης Νόμος κυματικής:

                       u=λ*f

H ταχύτητα διάδοσης του κύματος σ? ένα μέσο ισούται με το γινόμενο της συχνότητάς του επί το μήκος κύματος

Η ταχύτητα:

1. δεν εξαρτάται από το πλάτος του κύματος

2. εξαρτάται από τις ιδιότητες του μέσου διάδοσης

3. Στο ίδιο μέσο, τα εγκάρσια κύματα διαδίδονται με μικρότερη ταχύτητα από τα διαμήκη

Ηχητικά κύματα: 

Τα ηχητικά κύματα είναι διαμήκη κύματα

Ήχο αποτελούν τα ηχητικά κύματα με μήκη κύματος στην περιοχή 20-20000Hz. 

Υπόηχοι: Κύματα με συχνότητα μικρότερη από 20Hz

Υπέρηχοι: Κύματα με συχνότητα μεγαλύτερη από 20000Hz

Τα ηχητικά κύματα διαδίδονται σε όλα τα μέσα: στερεά, υγρά και αέρια

Υποκειμενικά χαρακτηριστικά:

  1. Ύψος: Ο ήχος χαρακτηρίζεται ως οξύς (υψηλός) και βαρύς (χαμηλός). Το τονικό ύψος του ήχου εξαρτάται από  τη συχνότητα ταλάντωσης της πηγής και τη συχνότητα του ηχητικού κύματος. 
  2. Ακουστότητα: Οι ήχοι χαρακτηρίζονται από την έντασή τους. Η ένταση του ήχου είναι ανάλογη του πλάτους του κύματος και της ενέργειας που μεταφέρεται στο μέσο. Για τη στάθμη της έντασης χρησιμοποιείται η κλίμακα Ντεσιμπέλ που βασίζεται στις μεταβολές της πίεσης του αέρα.
  3. Χροιά: Διάκριση των πηγών του ήχου 

Ηχητικά κύματα & Μουσικά όργανα

Τα μουσικά όργανα χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με το τι ταλαντώνεται για να παραχθεί ήχος:

Α. Χορδόφωνα

Β. Αερόφωνα

Γ. Μεμβρανόφωνα

Δ. Ιδιόφωνα

                      Χορδές

     Αν μια χορδή στερεωμένη και στα δυο άκρα της, τεθεί σε ταλάντωση παράγει στάσιμο κύμα. 

     Η συχνότητα της ταλάντωσης εξαρτάται από το μήκος της χορδής, την τάση της και την πυκνότητά της. 

     Αλλάζοντας το μήκος της χορδής, μεταβάλλουμε τη συχνότητα της ταλάντωσης, επομένως και το τονικό ύψος του ήχου.

                           Σωλήνες 

     Μέσα στον αέρα του σωλήνα ενός πνευστού μουσικού οργάνου σχηματίζονται διαμήκη στάσιμα κύματα. 

     Μπορούμε να μεταβάλλουμε το μήκος του σωλήνα ενός πνευστού οργάνου, επομένως και τη συχνότητα, ανοιγοκλείνοντας τις τρύπες! Έτσι, παίρνουμε ήχους διαφορετικού τονικού ύψους!

 

 

  • Published in 2013-2014

Διδακτική επίσκεψη στο ΚΕΜΙΠΟ

Την Πέμπτη 15 Μαΐου 2014 οι μαθητές της Α΄ τάξης επισκέφθηκαν το Κέντρο Σπουδής Μικρασιατικού Πολιτισμού προκειμένου να ενημερωθούν για τον πολιτισμό των περιοχών της Μικράς Ασίας αλλά και για την ιστορία της Νέας Ιωνίας.

Παγκόσμια ημέρα κατα της παχυσαρκιας

16η Οκτώβρη: Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής και Επισιτισμού

  H 16η Οκτωβρίου καθιερώθηκε από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO) ως Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού.  Κάθε χρόνο έχει και διαφορετικό θέμα , με κεντρικό όμως πάντα άξονα την επαρκή και ασφαλή σίτιση του κόσμου σε όλο τον πλανήτη. Το φετινό μήνυμα ήταν: «Οικογενειακή γεωργική εκμετάλλευση - Σιτίστε τον κόσμο, νοιαστείτε για τη γη».

Όμως?
Περισσότεροι από 850 εκ. άνθρωποι εξακολουθούν να πεινούν σε όλο τον κόσμο
ενώ?
40 εκ. άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από πείνα, ενώ καθημερινά παράγονται 356 κιλά δημητριακών ανά άτομο

·Από την άλλη πλευρά??.Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, αυτή τη στιγμή 300 εκ. ενήλικες σε όλο τον κόσμο είναι παχύσαρκοι: 100 εκ. περισσότεροι από το 1995.
     Μέχρι το 2020, η παχυσαρκία και οι επιπλοκές που δημιουργεί θα ευθύνονται για το 72% των θανάτων παγκοσμίως. Το 1998, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν της τάξεως του 60%

Στην Ελλάδα της κρίσης  αυξάνονται αντί να μειώνονται τα ποσοστά των υπέρβαρων ανήλικων.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι πολίτες οδηγούνται:

·                   σε φτηνές διατροφικές επιλογές, οι οποίες όμως είναι θερμιδικές βόμβες

·                  θεωρούν πολυτέλεια την ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή για τα παιδιά και τους ίδιους

·               Άλλοι λόγοι:

·               Η έλλειψη διαπαιδαγώγησης και σωστών πρακτικών διατροφής

·               Η έλλειψη ευκαιριών για σωματική άσκηση (προσβασιμότητα σε γυμναστήρια, γήπεδα ...)

·               Η φτηνή ψυχαγωγία με την τηλεόραση στο σπίτι

 

     Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας παγκοσμίως. Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής βρίσκεται στη 2η θέση, μετά τις ΗΠΑ.

     Γι΄ αυτό, σήμερα περισσότερο από ποτέ, χρειάζεται ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών και των ενηλίκων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της παχυσαρκίας

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ: Με τον όρο «παχυσαρκία» εννοούμε την αύξηση του βάρους του σώματος, που οφείλεται σε αύξηση της ποσότητας του λίπους που περιέχει, και αφορά οποιονδήποτε άνθρωπο.

Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση της Π.Ο.Υ. (Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας)  η παχυσαρκία έχει χαρακτηρισθεί νόσος, και συνεπώς ,  σαν τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται.

 

  Θεωρείται πολυπαραγοντική:  κύριο λόγο παίζουν:    

·η γενετική,

·η νευροχημεία

·η ψυχολογία.

 

    Ανάλογα με το αίτιο που την προκαλεί διακρίνεται σε:

·      εξωγενή και

·      ενδογενή.

Δείκτης μάζας σώματος: Πώς όμως μπορούμε να υπολογίσουμε εάν έχουμε σωστό σωματικό βάρος ή όχι;

Ο τρόπος είναι πολύ απλός, χρησιμοποιώντας τον εξής τύπο, που προσδιορίζει τον Δείκτη Σωματικής Μάζας (ΔΣΜ) και καθορίζει την κατηγορία της παχυσαρκίας, ο οποίος είναι το πηλίκο του βάρους σε κιλά διά του ύψους σε μέτρα στο τετράγωνο.

 

            ΔΣΜ (BMI ? Body Mass Index) = Βάρος (kgr)/Ύψος² (m²)

 

 

Αίτια: Είναι γεγονός ότι παχαίνουμε πιο εύκολα απ? ότι αδυνατίζουμε

     Πολλοί είναι οι λόγοι που ένα άτο?ο αυξάνει το βάρος του και άλλοι τόσοι αυτοί που το δυσκολεύουν να το χάσει. Η παχυσαρκία οφείλεται σε διάφορους παράγοντες.

·               υπερβολική πρόσληψη  θερ?ίδων

·                ?ειω?ένη  σω?ατική άσκηση

·               κληρονομικότητα

·               λήψη φαρ?άκων

·               ψυχικοί, κοινωνικοί,

·               περιβαλλοντικοί παράγοντες ) ?εταβολικές διαταραχές

·               ενδοκρινικές διαταραχές

·               εγκεφαλικές παθήσεις

Επιπτώσεις: Η παχυσαρκία συνδέεται με μια σειρά ασθενειών που αφορούν όλα τα συστήματα του ανθρωπίνου σώματος. Έτσι δημιουργούνται προβλήματα από το:

·                α) αναπνευστικό σύστημα

·               β) καρδιαγγειακό σύστημα

·               γ) εκφυλίσεις μεγάλων αρθρώσεων

·               δ) αύξηση χοληστερίνης, σακχάρου, χολολιθίαση, λιπώδη διήθηση ήπατος

·               ε) γυναικολογικά προβλήματα

·               στ) αυξημένη συχνότητα σε καρκίνο

·               ζ) αυξημένος κίνδυνος επιπλοκών μετά από εγχειρήσεις

·               η) ψυχολογικά προβλήματα που δημιουργούνται από την κοινωνική απόρριψη και απομόνωση.

·               θ) επιπλοκές κατά την εγκυμοσύνη

 

Θεραπεία:     Η θεραπεία της παχυσαρκίας διακρίνεται σε συντηρητική  που είναι η ελεγχόμενη από τον διατροφολόγο σωστή διατροφή και σε χειρουργική.

Χειρουργική:  Οι χειρουργικές επεμβάσεις που εφαρμόζονται στη θεραπεία της παχυσαρκίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

α)στην πρώτη ανήκουν αυτές που περιορίζουν τη χωρητικότητα του στομάχου

β) στη δεύτερη αυτές που δημιουργούν δυσαπορρόφηση ή συνδυασμό και των δύο.

 

Παιδική παχυσαρκία: Τις τελευταίες δεκαετίες η παιδική παχυσαρκία παίρνει διαστάσεις επιδημίας τόσο στη χώρα μας όσο και σε άλλες σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας  (Π.Ο.Υ.) το 2010.  Ένας στους 5 εφήβους (21,9%) στη χώρα μας έχει μεγαλύτερο από το κανονικό βάρος, είναι δηλαδή υπέρβαρος ή παχύσαρκος

Οι υπέρβαροι/παχύσαρκοι έφηβοι αναφέρουν σε σημαντικά υψηλότερο ποσοστό συγκριτικά με τους υπόλοιπους συνομηλίκους τους ότι :

·         έχουν κακή υγεία

·               είναι δυσαρεστημένοι με την εξωτερική τους εμφάνιση

·                δεν είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή  τους.

·                δεν παίρνουν πρωινό καθημερινά

·               πέφτουν θύματα σχολικού εκφοβισμού

·               τα υπέρβαρα/παχύσαρκα κορίτσια ότι δεν αισθάνονται αποδεκτές από τους συμμαθητές τους.

·                ασχολούνται υπερβολικά (περισσότερες από 3 ώρες την ημέρα) με την παρακολούθηση τηλεόρασης, το ίντερνετ και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

 Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ


     Σύμφωνα με τους επιστήμονες ο τρόπος να μειωθεί το πρόβλημα είναι:

·               το σπιτικό φαγητό

·               η διακοπή κακών συνηθειών.

·                οι γονείς πρέπει να αποφεύγουν να καταναλώνουν junk food μπροστά στην τηλεόραση επειδή τα παιδιά έχουν την τάση να τους μιμούνται

·               Η  υιοθέτηση της Μεσογειακής Διατροφής

 

Η κατανάλωση πρωινού γεύματος: Ο λαός μας λέει: «Τρώγε το πρωί σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος»
 
Τόσα έχουν ειπωθεί για την αξία του πρωινού, αλλά  δυστυχώς εξακολουθούμε να το παραλείπουμε. Το πρωινό είναι το πρώτο γεύμα που παίρνουμε ύστερα από πολύωρη νηστεία.
 Το πρωινό είναι το γεύμα της ημέρας που πρέπει να μας εφοδιάσει με την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσουμε δυναμικά την ημέρα μας

·               ΛΟΙΠΟΝ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΛΕΙΠΕΙΣ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ;

1.    Ενισχύει το ανοσοποιητικό σου σύστημα
2. Βελτιώνει την υφή και την όψη του δέρματός σου
3. Σε κρατάει αδύνατο
4. Σταθεροποιεί τα επίπεδα της ενεργητικότητάς σου
5. Θα σε βοηθήσει να ζήσεις περισσότερο

Δεν τρώνε πρωινό 3 στα 10 Ελληνόπουλα: Τρία στα δέκα Ελληνόπουλα, ηλικίας 9 έως 16 ετών, δεν τρώνε πρωινό ούτε φρούτα, ενώ καθημερινά καταναλώνουν γλυκά και αναψυκτικά.

ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ

Ένα σκέτο ποτήρι γάλα ή μια φέτα ψωμί με λίγη μαρμελάδα δεν είναι το ιδανικό πρωινό, ιδιαίτερα για τα παιδιά που αναπτύσσονται, με αποτέλεσμα να καταλήγουν να τρέφονται με πατατάκια και μπισκότα. Το καλό πρωινό, ωστόσο, δεν χρειάζεται πάρα πολλά πράγματα. Μπορεί, για παράδειγμα, να περιλαμβάνει:

?Φρούτα: 1-2 φρούτα ή 1 ποτήρι φρέσκο χυμό (π.χ. πορτοκάλι, μήλο, καρότο, ακτινίδιο).

?Φυτικές ίνες: 1 μπολ δημητριακά ολικής άλεσης (π.χ. σιτάρι, νιφάδες καλαμποκιού ή σιταριού) με ή χωρίς ξηρούς καρπούς και φρέσκα ή ξερά φρούτα ή εναλλακτικά 1-2 λεπτές φέτες ψωμιού ολικής άλεσης.

?Γαλακτοκομικά: 1 ποτήρι γάλα ή 1 γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά ή εναλλακτικά 30  γρ. τυρί χαμηλών λιπαρών.

 Διαλέξτε ό,τι σας αρέσει!

·               1 μπολ με γάλα και αρκετά δημητριακά και 1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι

·                1 γιαούρτι με αρκετά δημητριακά, 1 φρούτο κομμένο και 2-3 κουταλάκια του γλυκού μέλι

·               1 ποτήρι χυμό από διάφορα φρούτα χτυπημένα στο μπλέντερ και 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως με βούτυρο και μέλι

·                1 τοστ με μαύρο ψωμί, τυρί και γαλοπούλα μαζί με 1 ποτήρι φρέσκο χυμό

·                milkshake (από γάλα χτυπημένο με 1 μπανάνα ή μερικές φράουλες) και 3-4 κράκερ μαζί με μαλακό τυρί για επάλειψη

·                1 μικρή αραβική πίτα με τυρί και γαλοπούλα μαζί με 1 ποτήρι γάλα

·                1 ποτήρι γάλα, 1 φέτα κέικ και 1 ποτήρι φρέσκο χυμό

 

 

 

 

 

   Σας καλωσορίζουμε στη νέα επίσημη ιστοσελίδα του 2ου Γυμνασίου Ν.Ιωνίας Αττικής. Η ιστοσελίδα μας ανανεώνεται συχνά με τα τελευταία νέα του σχολείου. Μπορείτε να περιηγηθείτε στο  μενού που εμφανίζεται στο αριστερό μέρος της σελίδας, σε όλες τις κατηγορίες που αφορούν συνοπτικά : την ιστορία μας , τα νέα μας, τη σχολική μας εφημερίδα, τις καινοτόμες δράσεις και την ηλεκτρονική εφημερίδα, τις εκδρομές (διδακτικές επισκέψεις, σχολικούς περιπάτους, ημερήσιες και πολυήμερες)και, τέλος, τις σχολικές μας εκδηλώσεις.

   Καλή πλοήγηση...

Με εκτίμηση

Η διεύθυνση του σχολείου

 

  • Published in 2013-2014

Ταφή σκουπιδιών

Ένα μάθημα Οικιακής Οικονομίας διαφορετικό από τα προηγούμενα παρακολούθησαν οι μαθητές του τμήματος Β3΄ την Πέμπτη 3 Απριλίου 2014. Η συνεργασία των καθηγητριών Μαρίας Κάτρη (ΠΕ15) και Ανθής Αποστολίδου (ΠΕ04.01) οδήγησε στην πραγματοποίηση ενός διεπιστημονικού μαθήματος Οικιακής Οικονομίας, Χημείας και Βιολογίας που αφορούσε στην Διαχείριση των Αποβλήτων.

  • Published in 2013-2014

Διδακτική Επίσκεψη στη Διαδραστική Έκθεση του CERN

Διδακτική Επίσκεψη στη Διαδραστική Έκθεση του CERN

Την Πέμπτη 15 Μαΐου 2014 οι μαθητές της Β ? και της Γ ? τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Ευγενίδειο Ίδρυμα όπου ξεναγήθηκαν στο χώρο της Διαδραστικής Έκθεσης CERN. Οι μαθητές μας ενημερώθηκαν για το «Πείραμα του αιώνα» και το «Σωματίδιο του Θεού», παρακολούθησαν παρουσίαση για τη δημιουργία του Σύμπαντος και πληροφορήθηκαν για την επιστημονική έρευνα που διεξάγεται στους χώρους του επιστημονικού ερευνητικού κέντρου CERN.

Subscribe to this RSS feed
Notice: Undefined offset: 1 in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/templates/gk_magazine/html/pagination.php on line 18

Notice: Undefined offset: 1 in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/templates/gk_magazine/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 2 in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/templates/gk_magazine/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 3 in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/templates/gk_magazine/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 1 in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/templates/gk_magazine/html/pagination.php on line 18

Notice: Undefined offset: 1 in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/templates/gk_magazine/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 2 in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/templates/gk_magazine/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 3 in /unitswww1/unitswww18/att-v/2gym-n-ionias/2gymnioa/public_html/autosch/joomla15/templates/gk_magazine/html/pagination.php on line 34